Hlavní měnový pár se k námi naznačované cílové hranici 261,8 % Fibo dostal již v závěru minulého týdne, kdy od této mety rychle otočil opět dolů. Pětivlnovou sekvenci tak má pár splněnu, což by z technického pohledu mohlo znamenat i větší než současný návrat či dokonce obrat. Takovému scénáři však nepomáhá sentiment retailových obchodníků, kdy je stále veliký nepoměr mezi long/short pozicemi a kdy short strana, tz. spekulantů na růst USD výrazně neubývá i přes současný návrat k předchozí hranici 200 % Fibo. Stále tedy musíme pamatovat na možnost, že se v současné sekvenci (iii), (iv), (v), schovává vlna nižšího řádu, tedy teprve i,ii,iii,iv a pak tedy může ještě chybět poslední vlna (v).

Z delšího pohledu na hlavní měnový pár můžeme sledovat tyto, někdy i protichůdné aspekty. Při zobrazení posledních 100 a 200 týdenních! period vidíme, že se cena pohybuje v absolutním normálu, tedy ve svém středu. Přílišné shortovací myšleny, tak jak tomu v posledních týdnech je, tak nemusejí být ještě na místě, respektive mohou být předčasné. Na grafu již začínáme vidět, kde se teprve pohybuje hlavní rezistentní linie současného dlouhého sestupného kanálu, kdy tedy eurusd samozřejmě nadále je v hlavním klesajícím trendu.

Technicky vzato, současný naznačený dvojitý vrchol dává podnět spíše k prodeji, stejně jako naznačená divergence ceny a osilátoru, který již směřuje dolů. Nicméně to zřejmě většina obchodníků vidí a proto tak i v posledních týdnech výrazně činí, dle sentiment indexů. Proto tedy pozor na současný vývoj, protože většina obchodníků zpravidla stojí na nesprávné straně, zejména u retailu.
Josef Kvarda, Analytik
HighSky Brokers, a.s.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
