Již během včerejšího odpoledního a večerního obchodování euro opět ukázalo svojí sílu, kdy tedy nevykreslilo možnou trojúhelníkovou korektivní formaci, ale ukázalo klasičtější dvoufázovou zig-zag korekcí s nižším dnem. Současný vývoj tedy vypadá tak, že fáze (iv) je za námi a naznačovaný výpad do fáze (v) tedy opravdu přišel.

Uvidíme, zda tato analýza byla správná a dostáváme se nyní opravdu do konečné fáze, po kterém by mohl následovat opět obrat. Jelikož nás dnes čekají důležitá makrodata z USA týkající se HDP a nastavení úrokových sazeb, společně s komentářem Fedu, lze očekávat i neočekávané a možná i větší volatilitu na trhu. Sice by posun až k hranicím 1,36 mohl vypadat z krátkého pohledu až extrémně. Avšak při pohledu na Fibo úrovně, které bereme dle první fáze růstu, pak je z grafu patrné, jak důležitá byla z krátkodobého pohledu rezistentní úroveň 161,8%, supportní úroveň 200% a opět rezistentní úroveň 261,8%. Může tak být otevřena ještě cesta na dvojnásobek, tj. 423,6% - tedy hranice kolem 1,36. Jelikož současná a uvidíme zda správně poslední, pátá vlna nevypadá zatím zcela knižně, bude těžší cílovat její možný konec, avšak hranice blízká k 1,36 spojená s bláznovstvím kolem makrodat není nepředstavitelná ještě dnes, což by mohlo spouštět možná poslední stop-loss objednávky u obchodníků spekulujících na pokles hlavního měnového páru. Je zajímavé sledovat, jak poslední jednodenní růst zároveň oslabil poměr short obchodníků, což jde ruku v ruce s tím, že na trhu zřejmě probíhají nové stop-loss objednávky, které tábor medvědů alespoň trochu zmenšily.
Při jakékoliv dnešní „fundamentálně“ špatné informaci pro dolar a jeho případném dalším oslabení, bychom se tak z technického pohledu začali dívat spíše na možný prodej eurusd, s případným stop-lossem nad hranicí 423,6 Fibo, který by měl být platný i pro další dny/týdny. Jakýkoliv současný delší obrat dolů přitom může značit, že pátá fáze je ukončena, aniž bychom se hranice 1,36 vůbec dočkali.
Josef Kvarda, HighSky Brokers,a.s.



Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
