...
Management CME na včerejším konferenčním hovoru neuvedl více informací k případné emisi akcií ani k zapojení Time Warner. Za důležité informace z hovoru považujeme následující:
- CME letos zvýšila ceny reklamy v ČR o dvouciferné procento a na ostatních trzích jednociferným tempem. Management očekává, že bude mít brzy prodáno 50% reklamního času na tento rok za nové ceny. To je méně než vloni a vyšší ceny budou zatím převáženy efektem menšího prodaného reklamního času (tj. nižšího zájmu inzerentů). Výsledky by tak měly být v 1. polovině roku slabé. Management věří, že dominantní tržní podíl televizí CME v dlouhém období přiměje inzerenty k přijetí vyšších cen.
- CME začala s restrukturalizačním programem, který by měl výrobu více orientovat na jednotlivé země a přinést úsporu nákladů. Náklady restrukturalizace by měly letos dosáhnout 15 – 25 mil. USD, a od příštího roku by měly přinést roční úsporu kolem 25 mil. USD na nákladech.
- Management neposkytl výhled na volné cash flow, ale uvedl, že dosáhnout kladného výsledku bude letos obtížné.
- Letos firma neočekává růst televizních reklamních výdajů vzhledem ke slabému vývoji HDP a spotřeby. Loni klesly televizní reklamní výdaje na trzích CME v prům. o 6 % v lokálních měnách.
- Případný prodej aktiv by se týkal pouze okrajových činností, ne televizí.
Vyznění konferenčního hovoru považujeme za neutrální až mírně negativní vzhledem k indikaci slabé první poloviny roku.