Italské výpůjční náklady vyrostly na nejvyšší hodnotu za poslední 4 měsíce. V dnešní aukci 10letých dluhopisů se odrazily obavy o budoucnost Itálie, která momentálně řeší volební patovou situaci. Italům se nakonec podařilo prodat dluhopisy za plánovanou částku 4 miliard eur. Výnosy dluhopisů od poslední aukce porostly o půl procenta na 4,83 procenta, což je nejvíce od října 2012. Udržely se ale pod psychologicky významnou hranicí 5 procent. Výnosy dosáhly vysokých hodnot 6,19 procenta v červnu 2012, před tím než Evropská centrální banka přislíbila pomoc zemím eurozóny při nákupu dluhopisů. Poměr poptávaných a alokovaných obligací dosáhl 1,65, což signalizuje solidní poptávku po italském dlouhodobém dluhu. Itálie také vydala dluhopisy s 5letou splatností, které dosáhly na výnosy 3,59 procenta proti 2,94 procenta před měsícem.
Objem objednávek statků dlouhodobé spotřeby mimo sektor dopravy (Core Durable Goods Orders) vzrostl v USA v meziměsíčním měření o 1,9 procenta a naznačil rostoucí sílu výroby. To představuje nejvyšší nárůst od prosince 2011. Ekonomové očekávali růst o pouhá 0,3 procenta. Leden tak navázal na prosinec, kdy jsme se dočkali 1 procentního růstu, což poukazuje na vnitřní sílu u aktivity amerických továren.
Nicméně celkový objem objednávek statků dlouhodobé spotřeby (Durable Goods Orders) s minimální trvanlivostí tří let si pohoršil meziměsíčně o 5,2 procenta. Je to způsobeno hlavně sníženou poptávkou po civilních a vojenských letadlech. Objednávky se tak v lednu propadly poprvé od srpna 2012.
EUR/USD se i v odpoledních hodinách drží v pomyslné konsolidaci. Na hodinových grafech nevidíme žádný významnější pohyb, a tak se obchodníci mohou připravit na proražení znázorněného obdélníku. Oscilátory se nám pohybují v blízkosti překoupených hodnot, což potvrzuje současný medvědí trend. Významnější pohyb směrem dolů by mohl přijít po proražení supportu 1,3020.



Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
