...Maloobchodní tržby – únor
Maloobchodní tržby v únoru meziročně poklesly o 4,7 %, což bylo více, než se čekalo (trh: -2,0 %). Výsledek byl negativně ovlivněn kalendářními efekty (-1 pracovní a kalendářní den), ovšem i tak sezónně očištěné tržby meziměsíčně klesly o 1,3 % a meziročně o 1,7 %. Kalendářní efekty se tradičně nejvíce projevily u prodejů aut (-7,1 % r/r). Ovšem mohutný rozsah propadu tržeb (nominálně: -10 %; reálně: -7 %) jde výrazně nad rámec kalendářních efektů. Opakuje se několik měsíců v řadě a naznačuje, že opatrnost u nákupu auta se dál prohlubuje a hlavně kvůli podobnému vývoji v Evropě tvrdě dopadne i na domácí automobilový průmysl.
Po mírném zlepšení v lednu se v únoru situace zhoršila i v maloobchodě (mimo motoristický sektor). Pokles prodejů potravin (-5,0 % r/r) byl nečekaně hluboký a podobně i pokles nepotravinářského zboží (-1,5 %). Část poklesu jde připsat i na vrub toho, že loňský únor (29 dní) měl o jeden kalendářní den navíc, ale i bez tohoto vlivu by tržby meziročně klesaly. Výsledky maloobchodních tržeb zatím nenaplňují očekávání, která naznačovaly nárůsty indexů spotřebitelské důvěry, a domácnosti zůstaly na začátku letošního roku výrazně opatrné. Po loňském poklesu (-1 %) může být letošní stagnace maloobchodních tržeb ještě dobrý výsledek. Devizový trh přešel výsledky bez reakce a koruna se držela na úrovni 25,85 CZK/EUR.



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
