Červencové statistiky z amerického trhu práce totiž na rozdíl od řady předchozích makroekonomických překvapení v minulém týdnu lehce zklamaly, čímž se opravdový start debaty o “utahování” americké měnové politiky zřejmě odkládá. Může to být však velmi krátká pauza, neboť jak jsme již několikrát naznačovali, jako vhodný okamžik pro komunikaci tak zásadní změny, jakou bude zpomalení kvantitativního uvolňování (QE), by mělo být zasedání, po němž následuje tisková konference šéfa Fedu. Takové zasedání bude na pořadu dne 18. září (a potom až 18. prosince). Američtí centrální bankéři tak mohou s eventuální dělostřeleckou přípravou před zářijovým zasedáním počkat na další klíčovou sadu dat, která přijde až s počátkem školního roku.
Do doby, než budeme vědět, jak dopadly srpnové statistiky z trhu práce a index podnikatelské nálady ISM, vidíme šanci na to, že dojde ke zpomalení QE a tedy měnové expanze Fedu již po zářijovém zasedání, tak padesát na padesát. Nicméně, nutnou podmínkou, aby se Fed rozhoupal k tomu, že začne zpomalovat tempo nákupů dluhopisů do své bilance (alias QE), musí být srpnový přírůstek nových pracovních sil výrazně na hodnotou 200 tisíc.
A to v tuto chvíli lze stěží odhadnout a proto i globální finanční trhy mohou setrvávat v nejistotě a vyčkávat. Trhy s rizikovými aktivy sice budou vědět, že další výrazný nárůst tržních úrokových sazeb související se zpomalením QE se minimálně o další měsíc odkládá, avšak kdyby k němu náhodu mělo (z titulu dobrých makro čísel) v září dojít, tak eventuální zisky mohou být během několika seancí smazány. Obdobně na tom budou nyní bezpečné dluhopisy, které by byly prvním aktivem na ráně, pokud by Fed v září ke zpomalení jejich nákupů přikročil již ve druhé půlce září.
Autor komentáře je analytikem v ČSOB



 
				 
								











 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					