...International.
Čistý zisk činil 2,06 mld. Kč, což je meziročně +5,7% , tržby 12,7 mld. Kč ( +8,6% meziročně ). Tržby jsou výše, než bylo naše očekávání (12,25 mld. Kč), a jsou i výše, než bylo očekávání celého trhu. Zisk je mírně pod naším očekáváním (2,16 mld. Kč). Výsledky T-Mobile ovšem nejsou z hlediska trhu příliš významné. České Radiokomunikace jsou momentálně plně pod vlivem dobrovolné nabídky odkupu akcií ze strany majoritního vlastníka Čra Bivideonu (nabízená cena je 440 Kč na akcii). Konkurent Český Telecom s dceřiným Eurotelem již své pololetní výsledky oznámil. Výsledky T-Mobile proto mají význam spíše pro hodnocení celkového vývoje mobilního telekomunikačního trhu v ČR.
Počet zákazníků T-Mobile za první pololetí vzrostl o 128 000 na 4,075 mil., tj. o 3,2%. Celkově za 2.Q vzrostl počet zákazníků mobilních operátorů o 363 000 na 10,075 mil., tj. o 3,75%. Podíl T-Mobile na celkovém počtu zákazníků tak zůstal prakticky stejný, když klesl ze 40,6% na 40,4%. Podíl Eurotelu klesl z 43,5% na 42,8%. Ve druhém čtvrtletí došlo k prohození růstu u jednotlivých operátorů, když se premiant z prvního čtvrtletí Eurotel propadl na chvost, naopak T-Mobile se posunul z posledního na druhé místo těsně za Oskar.
Tato změna může být důsledkem odlišného zaměření jednotlivých operátorů. Eurotel se nezaměřuje primárně na získávání nových zákazníků, ale snaží se nabízet stávajícím zákazníkům služby s vyšší přidanou hodnotou. T-Mobile i přes oficiální strategii, velmi podobnou Eurotelu, v praxi v poslední době bojuje zvýhodněnými programy, což mu sice přináší nové zákazníky, ale jeho průměrné příjmy na zákazníka jsou výrazně nižší, než u Eurotelu či Oskara. Posunutí Oskara na první místo ukazuje na úspěšnost jeho nové reklamní kampaně a především na úspěšnost v přetahování firemních zákazníků konkurenci.
Celkové tržby mobilních operátorů meziročně stouply z 30,7 na 33,7 mld. Kč, což je nárůst o výrazných 9,7%. Největší nárůst patřil Oskaru, druhý byl T-Mobile a poslední Eurotel.
Růst počtu zákazníků tak zatím potvrdil trend z prvního čtvrtletí a výrazně překonává naše původní odhady. Společně s tím se také ve druhém čtvrtletí zastavil pokles průměrné tržby na zákazníka (tzv. ARPU). Celý trh si udržuje i přes vysokou penetraci dobrou dynamiku. Nejméně momentálně roste Eurotel, u kterého se ovšem dá s nástupem technologie CDMA předpokládat obnovení růstu.