...cílem by již nemělo být dosažení co nejvyšších cen, ale prodej co největšího reklamního prostoru. Nova podle HN nyní nabízí např. delší smlouvy, které umožňují inzerentům podržet si současné smluvní podmínky na dlouhé období, pokud inzerent v letošním roce na Nově může utratit již jen málo peněz. Podle informací listu spadly Nově v období od ledna do srpna tržby z reklamy v ceníkových cenách o 49 % na 3,15 mld. Kč. Skutečný propad bude mírně nižší, jelikož v loňském roce Nova poskytovala k ceníkovým cenám slevy, zatímco v současnosti je již nenabízí. Přesto odhadujeme, že pokles bude okolo 40 % r/r, což by odpovídalo vykázaným poklesům za první polovinu roku. Čísla by tak naznačovala, že dynamika poklesu se ani v červenci a srpnu nezměnila. HN také uvádějí, že v září se na Novu vrátila jako inzerent firma Ferrero; podle citovaných zástupců mediálních agentur je ale otázkou, kolik může v této fázi firma na Nově proinvestovat ve zbytku roku, pokud se pravděpodobně zavázala k útratám již na konkurenčních stanicích. Celkově hodnotíme zprávy mírně negativně, jelikož podle nás naznačují, že návrat inzerentů na TV Nova ani během 3. kvartálu nebyl takový, jaký televize očekávala.