Jedna z činností komise spočívá ve sledování vývoje kapitálového trhu, především cen akcií na regulovaných trzích, a dohlížet na korektnost obchodování. V rámci svého dozoru se komise často setkává s výroky, které mají za následek výraznou změnu kurzu dané akcie. V některých případech následně dochází k dementování či výrazné korekci daného výroku, přesto daná situace může poškodit akcionáře. Komise dospěla k závěru, že na českém kapitálovém trhu panuje nedostatečné uvědomění si a respektování pravidel nakládání s informacemi, které se dají považovat za cenově citlivé. Vedle právních povinností komise zvláště apeluje na etiku poskytování informací zejména u dvou skupin. Skupiny, která informace poskytuje novinářům, tedy zejména veřejně činné osoby. Druhou skupinou tvoří novinářská veřejnost, pokud nedodrží pravidla novinářské etiky, zejména neověří si cenotvorné informace za dvou zdrojů, popřípadě nepřesně citují.
Doporučením komise vůči každému subjektu, který nakládá s cenotvornými informacemi, je vytvořit jasný a striktní systém sdělování těchto cenově citlivých informací prostřednictvím jednoho zdroje, neselektivně, dbát na přesnost sdělované informace, aby nemuselo docházet k jejím pozdějším korekcím. Uveřejnění nepravdivé informace může být hodnoceno za určitých podmínek jako správní delikt.
Jelikož posláním komise je mimo jiné i ochrana investora a rozvoj kapitálového trhu, komise všechny případy, které vedou k výrazné změně kurzu akcie, šetří. V takovýchto případech se pak jedná o podezření z tzv. insider tradingu a nebo manipulace, které jsou nejzávažnějšími prohřešky, za něž může regulátor uložit až několikamilionovou sankci.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
