Mobilní segment klesl o 17 %. I když se zaměříme pouze na mobilní originace (tedy tržby z uskutečněných hovorů, sms a dat), pak i tam meziroční pokles zrychlil na 16,8 % po poklesu 15,8 % ve 4Q a 13% poklesu ve 3Q. Pozitivní trendy jsou sice vidět v tržbách za data, ty ale nedokáží kompenzovat pokles tržeb za SMS, MMS a hlasové služby. V hlasových službách ještě dobíhá negativní dopad přechodu na tarify Free, ale hlavně je velký tlak na ceny u korporátní klientely.
Pevný segment v podstatě splnil to, co se od něj očekávalo. Meziroční pokles o 4,9 % není ničím výjimečným v kontextu loňského roku (4Q -8,5 %, 3Q -3,9 %, 2Q -2,8 %, 1Q -5,5 %). Dlouhodobě proti sobě působí dva faktory: 20% pokles maloobchodních hlasových tržeb a 20% růst velkoobchodních tržeb. Zklamáním je meziroční pokles ICT služeb o 11,7 %. Jako zklamání také hodnotíme tržby ze Slovenska, které dosáhly v eurovém vyjádření podle našeho odhadu o 1,5 %.
Klesající tržby se společnost snaží dohánět úsporou na nákladech. To se jim sice daří, ale jen omezeně. Nejrychleji klesají osobní náklady (-12,3 % y-y) a náklady na marketing a prodej (-16,6 % y-y). V této oblasti vnímáme ještě další potenciál, důležitější je ale stabilizace tržeb.
O dividendě se hovořilo na konferenčním hovoru. Bylo ale pouze oznámeno, že o její výši se bude rozhodovat až na valné hromadě v polovině června.
Výsledky hodnotíme celkově mírně negativně s tím, že na cenu akcie jsou zveřejněné informace neutrální. Cena je totiž stále určována očekávanou nabídkou na odkup akcií minoritních akcionářů. Námi očekávané cena se bude pohybovat v pásmu 296 – 298 CZK.
Celá flash analýza ke stažení zde