Důvodem je výrazně nižší úročení nabízených dluhopisů. V letech 2012 a 2013 byl vyplácený výnos oproti standardním dluhopisům obchodovaným mezi velkými investory více než trojnásobně vyšší. Letos se ministerstvo financí rozhodlo tuto štědrou dotaci snížit na stále slušný dvojnásobek, ale vzhledem k podmínkám na trhu (rekordně nízké úrokové sazby i výnosy státních dluhopisů) vynese držba nyní vydávaného pětiletého spořícího státního dluhopisu přibližně 1,8 % ročně. To sice stále poráží většinu spořicích účtů, klient se ale za to musí vzdát možnosti nakládat se svými prostředky po celých pět let. Předčasný prodej totiž dramaticky snižuje dosažený výnos. Nízkým zhodnocením se tak spořicí státní dluhopisy stávají nezajímavými pro většinu z těch, kteří je v uplynulých třech letech houfně nakupovali.
Na významu nabývají i další důvody, proč se tomuto nejkonzervativnějšímu spořícímu nástroji lidé spíše vyhýbají. Jednak je to složitost, s jakou se počítá výnos zbývajících dvou dluhopisů, protiinflačního a variabilně úročeného, která mnoho potenciálních zájemců odradí. Svou roli také hrají další možnosti investování. Výnosy akciových a dluhopisových fondů dosahují v posledních letech většinou slušné výkonnosti a i když u nich minulé zisky nejsou zárukou zisků budoucích, dokáží pro tento typ zhodnocování úspor nadchnout nové stoupence.
Autor komentáře: David Kufa, Conseq



 
				 
				 
								











 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					