Od roku 2006 ale dominuje firma Google a od roku 2008 klesají Yahoo! nepřetržitě tržby. Do roku 2013 o 35 %. A to není známka zdravé firmy a už vůbec ne investičně zajímavé firmy. I přesto ale hodnota firmy od roku 2012 stoupla o 122 %. Nesmysl?
Nikoli. Yahoo! má totiž podíl v Alibabě, která se může stát největším primárním úpisem akcií (IPO) v historii. Přesná čísla o podílu Yahoo! v Alibabě se rozchází, ale je to někde kolem 22,5 %. Podle dohody s Alibabou z roku 2012 musí v IPO prodat 9% podíl. Pokud se naplní spekulace o valuaci Alibaby (140 miliard USD), pak má jejich podíl hodnotu 31,5 miliard USD. K tomu je třeba přičíst cca 9 miliard hodnoty v Yahoo! Japan, další „dojné krávě“ v portfoliu Yahoo!.
Tyto dva podíly mají odhadovanou hodnotu přibližně 40 miliard USD. Tržní hodnota Yahoo! je však jen 36 miliard. Tedy implikovaná hodnota samotného Yahoo! je záporné 4 miliardy dolarů! Z toho plyne, že cena akcií Yahoo! je životně závislá primárně na odhadované hodnotě jejich podílu v Alibabě.
I z jiného pohledu je ocenění Yahoo! mimo realitu, pokud by nebylo Alibaby. Cena akcie se totiž obchoduje na podobných násobcích, jako konkurenční firmy Google, Baidu či Yandex. Přitom tyto firmy mají úplně jinou růstovou story. I na tomto příkladu je vidět, že firma Yahoo! bez Alibaby je jako peníze v poušti – bezcenná.
IPO Alibabay se blíží a s ním také očekávaných přibližně 13 miliard dolarů v hotovosti. Co s nimi management Yahoo! udělá? To je naprosto zásadní otázka pro investory a ti v očekávání atraktivní odpovědi dále drží své akciové pozice v Alibabě, pardon, vlastně v Yahoo!, na svých účtech. Vzhledem k mizerné akviziční historii minulého i stávajícího vedení by byly další nákupy firem velkým zklamáním. Velká část nárůstu ceny akcií v posledních 2 letech je opodstatněna očekáváním vysoké jednorázové dividendy, případně odkupu akcií. Pokud k tomu po IPO Alibaby nedojde, půjde to s největší pravděpodobností s akciemi Yahoo! z kopce.
Autor komentáře je analytikem společnosti Cyrrus



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
