Mobilní segment klesl meziročně o 15,3 %, při zjednodušení pouze na mobilní originace (hlasové služby, SMS a MMS a data) byl pak meziroční pokles o 15,8 %. Dominantní roli v tom hrají firemní zákazníci, kteří trochu se zpožděním po zavedení tarifů Free pro rezidenční zákazníky zareagovali na snižující se ceny a začali tlačit na přejednání cenových podmínek. Očekáváme, že tento trend bude ještě několik čtvrtletí pokračovat s tím, jak budou firmám postupně expirovat dvouleté smlouvy.
Segment pevných linek klesl o 4,6 % v porovnání s 2Q 2013. Od ještě většího poklesu tento segment zachránily velkoobchodní hlasové služby. Zajímavý, avšak negativní vývoj je vidět na tržbách ICT (informační a komunikační technologie). Této oblasti jsme před rokem predikovali 10% meziroční růsty, nicméně velké zpomalení či dokonce zastavení zakázek ze státního sektoru znamená dvouciferný meziroční pokles (1Q -11,7 %, 2Q -16,5 %).
I druhý kvartál byl ve znamení snižování nákladů. Viditelné to je zejména na nákladech na marketing a prodej (-32,1 % y-y) či na nákladech na prodej zboží (-19,3 % y-y). Celkové náklady dosáhly 7,1 miliardy CZK (-8,5 % y-y).
Provozní výsledek OIBDA meziročně poklesl o 13,8 % na 4,13 miliardy CZK. Čistý zisk klesl meziročně o 9,7 % na 1,2 miliardy CZK.
Během konferenčního hovoru nezaznělo nic konkrétního o budoucí dividendové politice, která je pro investory asi tím nejdůležitějším a nejzajímavějším tématem. Management pouze oznámil, že nechce držet přebytek hotovosti, ale musí splňovat zákonná opatření. To si překládáme tak, že management bude (při současném stavu akcionářské struktury a současné legislativě) vyplácet 100 % čistého zisku.
Reakce akcie O2 CR, která v návaznosti na oznámení výsledků byla nejprve na nule, aby následně rostla o 4 %, nepovažujeme za adekvátní vzhledem nejasnému výhledu. Výsledky za 2Q vnímáme jako neutrální.
Celá flash analýza ke stažení zde