Celkové tržby lehce překonaly odhady, když výrazněji rostly v České republice. Management navíc přistoupil ke zvýšení celoročního výhledu provozního zisku společnosti. Akcie se odvděčily 10% růstem. Následná korekce ale na sebe nenechala dlouho čekat. Obrovské zadlužení a riziko ředění akcií by neměly pustiti cenu akcie na dlouho nad aktuální úrovně.
Ve čtvrtek poté představila čísla rakouská Erste Group Bank. Investoři už ale byli na horší hospodaření připraveni předem a banka tak mohla překvapit spíše pozitivně. Z profit warningu vydaného začátkem července se totiž dozvěděli, že banka vykáže vyšší náklady způsobené jednorázovým odpisem nehmotného majetku spojeného s rumunskou filiálkou. Představené výsledky byly nakonec mírně nad odhady, když lepší byla jak čisté provozní výnosy, tak nižší náklady rizika. Akcie uzavřela o 1,5 % výše, když k vyšším růstům ji nedovolilo geopolitické napětí na trzích.
Na konci týdne se pak investoři dočkali výsledků Komerční banky a operátora O2 CR. Komerční banka na provozní úrovni vykázala lehce horší provozní výnosy, které ale kompenzovaly nižší provozní náklady. Provozní zisk tak nakonec byl mírně nad konsenzem trhu. Management navíc uvedl, že za celý rok 2014 očekává růst úvěrů o 3 %. Z negativního sentimentu v bankovním sektoru ale banka nedokázala těžit a ukončila seanci beze změny. Za to O2 CR zažila solidní rally, když připsala 4,8 %. Investoři si tak pozitivně vykládají snahu snižovat provozní náklady. Dle našeho názoru ale moc důvodů k optimismu není. Výrazný sestupný trend totiž pokračoval jak v mobilním, tak pevným segmentu. Navíc to, co investory na titulu velmi zajímá, tedy dividendová politika, nedostala konkrétnější obrysy. Příští týden bude ve zveřejňování výsledků pokračovat ČEZ, v přespříštím potom dividendový Philip Morris CR a propadák letošního roku těžební společnost NWR.
Vzhledem k tomu, že pražský index PX se v podstatě skládá ze 4 firem (KB, ČEZ, Erste, VIG) – tyto firmy tvoří přibližně 80 % indexu – pak další vývoj pražské burzy bude záviset primárně na těchto firmách.
Autor komentáře je analytikem společnosti Cyrrus



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
