V uplynulých letech jsme byli svědky velmi rychlé obnovy automobilového trhu USA. Během let 2010 až 2013 zde docházelo k 7,8% průměrnému meziročnímu růstu nových registrací. Díky tomuto tempu je nyní trh s novými vozy v USA již takřka na svých předkrizových maximech, což je naprostý kontrast oproti neutěšené situaci v Evropě. I v letošním roce by měl růstový trend pokračovat, nicméně s nejvyšší pravděpodobností nebude již tak silný jako v minulosti. Očekáváme pouze 3,2% y/y nárůst nových registrací na 16,4 mil., což je zhruba poloviční růst oproti roku loňskému.
Prodeje na čínském trhu hrají stále silnější roli v růstových ambicích všech velkých automobilek. Není se ani čemu divit. V Číně se ročně prodá tolik vozů, co v USA, Německu, Francii a Velké Británii dohromady. Za loňský rok došlo k posílení trhu o 13,9 % y/y na 22 mil. vozů, což bylo bezkonkurenčně nejsilnější tempo ze všech významných světových trhů. V letošním roce by mělo dojít ke zpomalení růstu na 8 % y/y, čímž se čínský automobilový trh přiblíží k hranici 24 mil. nově registrovaných vozů.
Ke stanovení cílových cen akcií zkoumaných automobilek využíváme srovnání jejich ocenění dle tržních ukazatelů P/EBITDA a P/E relativně k ocenění celého trhu. K takto získaným hodnotám je následně přiřazen diskont či prémie podle specifických vlastností každé společnosti. Podle potenciálu výsledné cílové ceny oproti současné tržní ceně akcie a s přihlédnutím k volatilitě daného titulu měřeného koeficientem beta (přesná metodika v závěru této analýzy) je stanoveno investiční doporučení.
„Koupit“ doporučujeme akcie Volkswagen, „Akumulovat“ akcie Renault spolu s akciemi PSA Peugeot Citroën a akciemi Daimler. Obdobně jako loni doporučujeme „Držet“ akcie BMW.
Kompletní analýza ke stažení zde. (989,31 KB)