NWR reportovalo dnes ráno výsledky za 3Q14. Oznámená ztráta je na provozním zisku nižší, než se čekalo.
NWR v 3Q14 spálilo hotovost ve výši 45 mil. EUR a snížilo hotovostní pozici na 77 mil. EUR z 122 v 1H14. Čistý dluh je 734 mil. EUR (688 mil. EUR v 1H14).
Společnost potvrdila nedávno snížený celoroční výhled na těžbu/prodej (8,75-9,0mt), těžba bude dále klesat. V příštím roce očekává NWR 7,5-8,0mt (eJ&T 8,5mt) a cena by se neměla podstatně změnit.
Jako již tradičně na tržbách rozdíl není. Ztráta na úrovni EBIDTA a provozním zisku je nižší než tržní odhad. Hlubší č. ztrátu ovlivnily další zaúčtované náklady na restrukturalizaci. Průměrné jednotkové náklady vzrostly na 68 EUR/t v 9M14 z 64 v 1H14.
Kromě reportovaných čísel naznačilo NWR také imaginární čísla po restrukturalizaci. Č. dluh by byl 202 mil. EUR a hotovost ve výši 151 mil. EUR.
NWR reportovalo slabé výsledky, i když jsou lepší než očekávání. Negativně hodnotíme další masivní pokles hotovosti. Dále NWR oznámilo, že náklady na restrukturalizaci by měly být 42 mil. EUR (původně 30,6 mil. EUR). Rozhodující pro další fungování bude, jak bude společnost hospodařit po dokončené restrukturalizaci a jestli se jí podaří generovat hotovost i za očekávaných nízkých cen uhlí.
|
tis. EUR |
3Q14 |
3Q13 |
r/r |
Kons |
J&T |
|
tržby |
157 713 |
200 561 |
-21,4% |
160 000 |
158 731 |
|
EBITDA |
-15 272 |
-1 053 |
n.m. |
-20 300 |
-15 378 |
|
EBITDA marže |
-9,7% |
-0,5% |
-9,2pb |
-12,7% |
-9,7% |
|
EBIT |
-36 280 |
-43 766 |
n.m. |
-41 700 |
-35 378 |
|
EBIT marže |
-23,0% |
-21,8% |
-1,2pb |
-26,1% |
-22,3% |
|
Č. zisk |
-71 156 |
-132 215 |
n.m. |
-52 000 |
-70 257 |
Zdroj: NWR, J&T Banka



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
