Růst akciového indexu S&P 500 dosahuje od roku 1942 průměrně 8,5 procenta v následujících třech měsících po volbách. Po dobu šesti měsíců roste průměrně o 15 procent a po dvanácti měsících o 15,6 procenta. Statistika navíc ukazuje, že ze sledovaných 45 období bylo pouze jedno, kdy akcie klesaly, a to po dobu pouhých tří měsíců.
Při použití denních dat od roku 1928 indexu S&P 500 autoři výzkumu zjistili, že průměrný nárůst indexu byl nejvyšší ve třetím roce po prezidentských volbách, kdy dosáhl 13,4 procenta, a do tohoto období právě vstupujeme. Průměrný nárůst v prvním roce po volbách za dané období činil 5,2 procenta, ve druhém roce 4,5 procenta a ve čtvrtém roce 5,5 procenta. Z celkového počtu 21 třetích roků po prezidentských volbách byly pouze dva ztrátové, a to během Velké hospodářské krize. Z 22 prvních roků a 21 druhých roků bylo ztrátových 10, a z 21 čtvrtých roků byly v mínusu 4.
Graf ukazuje následující tři kalendářní čtvrtletí jako nejziskovější v prezidentském volebním cyklu (Zdroj: Yardeni Research)
Akcioví investoři tak zažívají růstové období od poloviny října. Index technologických akcií NASDAQ má za sebou od 16. října do 18. listopadu impozantní růst o velikosti 13 procent.
Graf: Denní cena futures kontraktu na akciový index NASDAQ v bodech (Zdroj: Colosseum, a.s.)
V případě jednoho nakoupeného futures kontraktu se jedná o zisk téměř 8 500 dolarů. Index S&P 500 vzrostl za stejné období o 10 procent stejně jako index třiceti nejlepších amerických akcií Dow Jones Industrial Average. Ekonomika Spojených států ve srovnání s hospodářským zpomalením v Evropě a slábnoucím růstem v Číně stále vykazuje dobrou kondici, a proto americké akcie stále přitahují pozornost investorů.
Autor příspěvku je analytikem společnosti Colosseum



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
