Celkově tak hodnotíme výsledky jako velice pozitivní a to téměř ve všech sférách hospodaření. Velice dobrý dojem dělá Apple i při pronikání na nové trhy – v Číně vůbec poprvé prodal více iPhonů než v USA.
Nejpříjemnější překvapení je rekordní čistý zisk, který přesáhl hodnotu 18 miliard USD. Ten se oproti stejnému kvartálu minulého fiskálního roku zvýšil o téměř 38 %. Touto hodnotou tak společnost Apple překonala historicky nejvyšší rekord kvartálního zisku dosažený v korporátní sféře, který byl dosud držen ruským ropným gigantem Gazprom (16,2 mld. USD v 2011).
Největší pozornost si v tomto kvartále jednoznačně zaslouží rekordní prodeje hlavní vlajkové lodi společnosti Apple – smartphonů iPhone. Těch se prodalo na více než 74 mil. kusů (30 000 za hodinu), což z těchto telefonů dělá nejvíce prodávané technologické zařízení všech dob. Samotný iPhone nejenže pokořil prodeje ostatních telefonů, ale i celá tržní odvětví - ať už se jedná o trh s televizemi nebo tablety. Za takto vysoké prodeje může zejména smlouva z 1Q s největším čínským mobilním operátorem China mobile. V Číně tak vzrostly tržby o 70 %.
Produkt iPhone ovšem není jediným výrobkem, který trhal rekordy. Podobný úspěch zaznamenal i internetový obchod iTunes nebo laptopy Mac, které s 5,5 mil. prodanými kusy dosáhly historicky nejvyšších úrovní.
Jediným mírným zklamáním byl produkt iPad, kterému se tento kvartál příliš nedařilo, a jehož prodeje meziročně poklesly o 18 %. I přesto se ve srovnání se zbytkem odvětví nedá říci, že by byl iPad neúspěšný – stále se jedná o produkt s vysokou marží a dobrými prodeji – příjmy z jeho prodejů činí 12 % z celkových tržeb Applu.
Všechny tyto faktory tak vyšvihly tržby na dosud nevídané úrovně. Ty se dostaly na 74,6 miliard USD, k čemuž dopomohly nejen vysoké prodeje, ale také vyšší zisková marže. Ta dosáhla téměř 40 % (+2 % y/y), což definitivně utnulo veškeré spekulace o tom, že levná konkurence zejména z Číny omezí dominanci Applu na technologickém trhu. Pro Apple se totiž Čína nově stala nejatraktivnějším trhem a to zejména díky zvyšující se kupní síle střední třídy obyvatel. I proto můžeme očekávat, že mnoho skeptických analytiků bude donuceno po tomto kvartále přehodnotit svá investiční doporučení, které už tak má Apple velice příznivé.
Celá flash analýza výsledků ke stažení
zde



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
