Jak za den přijít o 850 miliard korun

29.01.2015 | , Finance.cz
INVESTICE


850 miliard korun, neboli 35 miliard amerických dolarů je suma, o kterou se snížila hodnota společnosti Microsoft během jediného dne po zveřejnění výsledků hospodaření za 4. čtvrtletí roku 2014. 35 miliard dolarů odpovídá poklesu o 10 %, nejvíce za poslední rok a půl. A to všechno bez výraznějších negativních zpráv.

K tak divoké reakci přispělo několik faktorů. Ten nejvýznamnější nesouvisí s hospodařením jako takovým, jako spíše s vývojem ceny akcie v předchozích měsících. Cena akcie za posledních 12 měsíců vzrostla o 35 %, proto tedy nenaplnění všech očekávání při výsledcích logicky vedlo k výprodejům.

Právě očekávání ale nebyla nijak vysoká. To hlavní, co investoři chtěli, byla jasná strategie společnosti v cloudových službách. Microsoft se totiž postupem času přeorientovává z tradičních licenčních služeb na služby cloudové, kde by se měl zaměřit zejména na chytré telefony. To jasně deklarují a investoři o tom vědí. Jenže ve finančních výkazech se toho příliš mnoho nemohou dočíst, neboť management „mlží“. A to investoři nemají rádi.

Zklamáním byly tržby v Japonsku, které trpí vyšší spotřební daní zavedenou v průběhu roku 2014, tedy nižší poptávkou. Microsoft také mírně snížil výhled hospodaření v letošním roce pro Rusko, Čínu a Japonsko. Negativní dopad na hospodaření má také posilující americký dolar. Ten ubral z tržeb přibližně 4 %.

Jenže 10 % pokles těmto negativním zprávám rozhodně neodpovídá. Investoři všechny tyto menší zprávy spojili dohromady, podívali se na graf a z tohoto koktejlu vyšla reakce -10 %. Podle mého názoru je to reakce adekvátní zejména s ohledem na růstový trend akcie z posledních měsíců, nicméně výsledky za 4Q by neměly být impulsem pro změnu růstového trendu.

Autor komentáře je analytikem společnosti Cyrrus



Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.