Prodejní úspěchy však nemusí automaticky znamenat i příznivé hospodářské výsledky. Razantní nárůst prodejů byl totiž zčásti vykoupen navýšením nákladů formou různých promo akcí, které se jen za Severní Ameriku zvýšily o 15 % y/y, kdežto v rámci celého odvětví se tyto pobídky naopak o 2 % y/y snížily. Velkou otázkou tak zůstává vývoj marží, které by měly dle tržního konsensu vzrůst až na 9 % v případě EBITDA a 4,6 % v případě EBIT. Za očekávaným růstem by měl stát vliv příznivého prodejního mixu, který by měl více než kompenzovat negativa spojená s navýšením prodejních incentiv.
Ve výhledu by měl management uvést, jakou výkonnost očekává na svých klíčových trzích spolu s odhadovaným vývojem hlavních hospodářských ukazatelů. Předpokládáme, že prodeje za 2015 díky silné pozici na trhu v Číně a Severní Americe opět vzrostou a spolu s nimi i výnosy a zisky firmy. Mělo by dojít také k potvrzení rostoucí ziskovosti vzhledem k většímu zastoupení dražších vozů na prodejích GM.
Mezi další velká témata bude patřit zhodnocení vlivu posilujícího dolaru na hospodaření firmy a také pokroky v programu úspor, které by v případě citelnějšího posunu mohly vést až ke zvýšení kreditního ratingu.
Kompletní predikce ke stažení zde. (418,46 KB)