Cílem tohoto nového televizního seriálu je nabídnout široké veřejnosti základní informace týkající se fungování kapitálového trhu a zároveň investora informovat nejen o možnostech, ale i rizicích spojených s jednotlivými formami investování. Hlavní důraz je přitom kladen na získávání informací a ochranu investora.
„Domnívám se, že většina drobných investorů nemá dostatečné informace o investičních možnostech na kapitálovém trhu, neznají rizika s investováním spojená, nevědí, kde čerpat informace a na koho se obrátit v případě potřeby. To vše je v seriálu vysvětlováno. Jedním z hlavních poslání Komise je osvěta veřejnosti. A podpora tohoto projektu naše poslání realizuje.“ říká předseda Komise Pavel Hollmann o důvodu zapojení Komise do projektu.
Každý ze sedmi dílů seriálu, který trvá vždy 15 minut, se věnuje určité oblasti kapitálového trhu. Velmi jednoduchou formou, kdy autor v rámci snadnějšího pochopení problematiky používá často příměru s okolním světem, jsou zde vysvětlovány jak jednotlivé pojmy kapitálového trhu, tak i samotné principy, na kterých je fungování dané oblasti postaveno. Základní princip kapitálového trhu, tedy vztah mezi emitentem a investorem, je tak například připodobňován k ovocnému tržišti nebo k hokejovému utkání. Nedílnou součástí každého dílu seriálu je i krátké shrnutí nejdůležitějších informací z dílu předchozího.
Televizní seriál „Rádce investora“ vznikl v rámci stejnojmenného vzdělávacího projektu, který Komise realizuje již od roku 2002, a který je svým zaměřením určen především drobným investorům. Formou seminářů a vydáváním vzdělávacích publikací oslovila Komise již studenty a pedagogy středních a vyšších odborných škol po celé České republice. V létě roku 2004 Komise v souvislosti s tímto projektem spustila na adrese www.radce-investora.cz webové stránky, které tak doplnily projekt o další formu osvěty kapitálového trhu. Televizní seriál, který bude doprovázen ve spolupráci s partnery tohoto projektu také soutěží, by se tak měl stát určitým vyvrcholením snahy o zpřístupnění informací týkajících se fungování kapitálového trhu nejširší veřejnosti.
Mediálním partnerem projektu je také portál www.finance.cz.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
