Erste Group oznámila za 4Q 2014 čistý zisk na úrovni 42 mil. EUR, mírně nad očekáváním trhu. Na provozní úrovni jsou vyšší náklady kompenzovány vyššími příjmy a provozní zisk tak zůstal meziročně téměř beze změny. Opravné položky meziročně poklesly o 9 % na 484 mil. EUR, nicméně zůstávají stále na vysoké úrovni. Hlavní rozdíl oproti odhadům je pak v položce ostatní výnosy a náklady (-120 mil. EUR oproti oček. -160 mil. EUR).
V tomto roce management očekává pokles provozního zisku o 4-6 % (mid-single digit), důvodem je očekávaný horší výsledek v Maďarsku a Rumunsku. Návratnost kapitálu (ROTE) by měla být na úrovni 8-10 %. Objem úvěrů by měl dosáhnout nízkého jednociferného růstu a zároveň by výrazně měly poklesnout rizikové náklady. Náklady na bankovní daň a podobné platby by měly dosáhnout 360 mil. EUR.
Samotná čísla jsou pro nás bez výraznějšího překvapení. Zklamáním je pak výhled na vývoj provozního zisku, kde jsme očekávali, že ostatní segmenty budou ve velké míře schopny kompenzovat negativní vývoj v Maďarsku a Rumunsku a nedojde k tak výraznému poklesu. Konferenční hovor k výsledkům se koná dnes od 9:00 SEČ.
|
Kons., IFRS (mil. EUR) |
4Q 2014 |
4Q 2013 |
r/r |
J&T |
Konsensus |
|
Čisté úrokové výnosy |
1 126 |
1 169 |
-4% |
1 130 |
1 118 |
|
Poplatky a provize |
497 |
463 |
7% |
470 |
472 |
|
Ostatní výnosy |
138 |
100 |
38% |
131 |
125 |
|
Celkové provozní výnosy |
1 761 |
1 732 |
2% |
1 731 |
1 711 |
|
Celkové provozní náklady |
-1 004 |
-972 |
3% |
-979 |
-963 |
|
Provozní zisk |
757 |
760 |
0% |
753 |
744 |
|
Opravné položky |
-484 |
-529 |
-9% |
-479 |
-480 |
|
Ostatní náklady a výnosy |
-120 |
-450 |
-73% |
-165 |
-160 |
|
Zisk před zdaněním |
152 |
-220 |
- |
109 |
110 |
|
Čistý zisk |
42 |
-370 |
- |
8 |
7 |
Zdroj: J&T, Erste



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
