O tom, že se Buffett poohlíží po dalším velkém soustu, se spekulovalo již několik měsíců, přičemž se kromě Kraft Foods nejčastěji mluvilo o dalších potravinářských gigantech, jako jsou Kellogg, Mondeléz či General Mills.
Hodnota Kraft Foods se po spojení s Heinz odhaduje na více než 100 mld. USD, což jej předurčuje stát se třetím největších producentem potravin v Severní Americe. Vzhledem k různorodosti zaměření a trhů obou firem však nepředpokládám, že by měl mít americký regulátor vůči této fúzi větší výhrady. To je také jedním z hlavních důvodu, proč si Buffett vybral právě Kraft Foods a ne jinou společnost. Dalším klíčovým faktorem mluvícím pro Kraft Foods byly úrovně očekávaných synergických efektů, společných nákladových úspor vzniklých fúzí. Ročně by mělo jít o 1,5 mld. USD, což je ještě spíše konzervativní odhad. Některé významné banky, jako například Credit Suisse, odhadují tyto úspory až na 2,2 mld. USD ročně. Tyto optimističtější predikce jsou založeny zejména na historické zkušenosti, kdy úspory v samotném Heinz po jeho dřívějším převzetí právě fondy 3G Capital a Berkshire Hathaway výrazně přesáhly úvodní odhady.
Akcie Kraft Foods po zveřejnění plánu fúze s Heinz skokově posílily o více než 40 %, což jen dokresluje, jak klíčové toto spojení pro firmu je. Další konsolidace v sektoru přitom není vyloučena. Konkurenční firmy totiž přirozeně nejsou z nově vzniklého subjektu nadšeny a pravděpodobně zareagují vlastními akvizicemi či dokonce fúzemi. Nejčastěji se v tomto směru spekuluje o švýcarském Nestlé, které by mohlo odkoupit General Mills, amerického výrobce potravin. Vyloučena není ani dlouho probíraná fúze Mondeléz s PepsiCo, která by svou velikostí zastínila i fúzi Kraft Foods s Heinz.
Autor komentáře: Jiří Šimara, analytik společnosti Cyrrus



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
