Zásadní informace by tedy měli investoři hledat zejména v komentářích ohledně dopadu silné měny na hospodaření, potažmo ve výhledech na celý rok, který bude nepochybně kurzovým vývojem ovlivněn. Jak moc ale a s jakým dopadem na akcie?
Odhady výsledků amerických firem v 1. čtvrtletí klesají během celého letošního roku. Na konci toho minulého analytici očekávali, že zisky firem porostou o 4,9 %, zatímco aktuálně už se očekává pokles zisků o 5,1 %. To ale není nic nestandardního, tento jev se opakuje kvartál co kvartál a letos je ještě umocněn tristním výhledem energetického sektoru. Bez započítání zejména ropných firem by zisky pravděpodobně dokonce vzrostly.
Pokles očekávaných zisků v posledních týdnech ale neznamená chmurný výhled akcií. Právě naopak to může vytvářet mnoho nových investičních příležitostí. Akcie po zveřejnění výsledků reagují v závislosti na srovnání s očekáváním. A pokud je nízké, pak to zvyšuje pravděpodobnost jeho překonání a tedy pozitivní reakce akcie. Podobný vývoj byl k vidění minimálně v posledních šesti případech (od 3Q 2013) a je dost pravděpodobné, že by se to mohlo opakovat i nyní.
Kromě samotných výsledků budou ale důležité i výhledy na další kvartál. Také u něj klesají výhledy už od konce loňského roku. Na jeho konci se čekal růst zisků amerických firem ve 2. čtvrtletí o 2,3 %, zatímco nyní se čeká pokles o 5,5 %. V těchto číslech ve srovnání s očekáváním na 1. čtvrtletí je vidět, že analytici započítávají negativní vliv dolaru i energetického sektoru, takže opatrné výhledy na celý letošní rok by neměly být příliš překvapující.
K tomu všemu když přidáme aktuální úroveň amerických akciových trhům, které v letošním roce příliš nenachází jasný směr, pak i o chlup lepší výsledková sezóna může poslat americké akcie na nová maxima.
Autor příspěvku: Tomáš Menčík, analytik společnosti Cyrrus


Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
