Právě provozní zisk, resp. vyšší provozní náklady stály za tím, že akcie společnosti SAP v den zveřejnění výsledků rostly „jen“ o 2,3 %. Provozní zisk management částečně obětoval za budoucí růst. Nedávné akvizice firem Concur Technologies či Fieldglass navyšují náklady, ale jak říká CEO McDermott „růstové firmy musí investovat do budoucnosti“.
Na úrovni jednotlivých divizí se vedlo nejlépe licencím (696 mil. EUR vs. očekávání 636 mil.). Nezklamaly ani tržby z cloudových služeb (509 mil. EUR vs. 482 mil.). Právě cloudové služby jsou analytiky velmi sledované, neboť je to business budoucnosti. Jen v letošním roce by SAPu měly vzrůst tržby 0,6 miliardy EUR na 2 miliardy. V tomto odvětví pomáhá výrazně slabé euro, neboť hlavní konkurenti jsou v USA (Oracle, Workday, Salesforce).
SAP si v cloudovém odvětví stále udržuje dominantní pozici u korporátních klientů. Celkově management oznámil, že má 80 milion uživatelů jejich cloudových služeb.
Management také potvrdil výhledy na celý letošní rok, kdy by měly tržby ze softwaru a cloudu růst tempem 8 – 11 procentních bodů a provozní zisk tempem 10 – 13 procentních bodů.
Reakce akcie na výsledky za 1Q nijak výrazně nevybočila z obvyklé reakce v prvních čtvrtletích minulých let. Důležitější bude zbytek roku zejména s ohledem na sílu/slabost eura a na udržitelnost tempa růstu cloudovéhu businessu a podílu na trhu. Dalším důležitým faktorem bude síla čínské ekonomiky, kde SAP generuje 15 % tržeb. V každém případě SAP rozjel rok 2015 na pozitivní vlně.
Celá analýza ke stažení
zde



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
