Společnost Pivovary Lobkowicz Group zveřejnila výroční zprávu za minulý rok. Tržby meziročně vzrostly o 3,7 % na 1 202 mil. Kč, což je mírně více, než společnost oznámila v březnu v rámci předběžných čísel (1 196 mil. Kč). Provozní zisk (EBITDA) dosáhl 192,6 mil. Kč (-14,7 % r/r), po očištění o jednorázové položky v roce 2013 (prodej obalového materiálu) a 2014 (náklady na IPO a due diligence) vzrostla EBITDA o 11,6 % r/r na 212,3 mil. EUR. Naše projekce počítala s EBITDA na úrovni 230 mil. EUR, rozdíl oproti projekci je ve výši tzv. běžných odpisů, které společnost používá pro výpočet EBITDA a které se v minulém roce výrazně lišily od celkových reportovaných odpisů ve výkazu zisků a ztrát. Na úrovni provozního zisku (EBIT) jsou čísla v souladu s našimi odhady (24 oproti oček. 23 mil. Kč).
Do expanze on-trade segmentu (točené pivo v restauracích) společnost investovala přibližně 50 mil. Kč. Vzhledem k tomu, že při IPO byl plán investovat 125 mil. Kč v průběhu jednoho roku, je akvizice restaurací pomalejší, než management původně očekával. Realizace akvizice nového pivovaru, na kterou společnost v minulém roce uzavřela předběžnou dohodu, je momentálně pozastavena. Výhled na tento rok je pak pouze obecný a nepřináší nic nového vůči dřívějším prohlášením managementu. PLG zároveň potvrdilo svou dividendovou politiku, podle které plánuje od roku 2016 (ze zisku roku 2016) vyplácet na dividendě 40 – 60 % čistého zisku.
Celkově jsou pro nás výsledky zklamáním kvůli nižší EBITDA a výraznému poklesu EBITDA marže vůči výsledkům za první polovinu roku (17,6 % za celý rok vůči 21 % v pololetí). Management byl přitom v minulosti optimistický ohledně udržitelnosti této marže. Pozitivní je naopak vývoj tržeb a to jak v ČR, kde společnost roste rychleji než celý trh, tak rychlý růst exportu a zvyšující se podíl exportu na celkových tržbách.



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
