Fortuna Entertainment Group zveřejní zítra výsledky hospodaření za 1Q 2015. Objem přijatých sázek by měl udržet solidní tempo růstu a meziročně být vyšší o 15 % na úrovni 191 mil. EUR. První kvartál nebyl pro sázkové kanceláře příliš příznivý, co se výsledků sportovních utkání týče, což ukázaly čísla doposud zveřejněná velkými mezinárodními společnostmi. Z tohoto důvodu očekáváme propad hrubé marže u sportovních sázek na 17,4 % (z 20 % v 1Q 2014). Do čísel se také projeví zrušení manipulačního poplatku na Slovensku. Hrubé výhry by tak, i přes rychlý růst přijatých sázek, měly být meziročně jen mírně vyšší (+0,4 %) na úrovni 34,3 mil. EUR. Dále očekáváme prudký růst nákladů (+10 % r/r), především personálních nákladů po příchodu nového managementu a nákladů spojených s vývojem nové platformy. Provozní zisk na úrovni EBITDA by tak měl být o 21 % nižší r/r na úrovni 7,5 mil. EUR, což je v souladu s celoročním výhledem managementu (-20 – 25 %).
Celkově nevidíme vstup společnosti do tohoto roku příliš optimisticky. Pozitivní nadále zůstává rychlý růst tržeb. Naopak negativní je pokles hrubé marže, která je však poměrně volatilní a společností ovlivnitelná jen v omezené míře, a především pak růst nákladů, který výrazně sráží ziskovost společnosti. Navíc pozitivní přínos nové platformy je podle nás velmi sporný i vzhledem ke komplikacím v procesu schvalování nového loterijního zákona v ČR.
|
v mil. EUR |
1Q 2015 e |
1Q 2014 |
r/r |
|
Přijaté sázky |
190,9 |
165,8 |
15% |
|
Loterie |
3,9 |
3,8 |
3% |
|
Sportovní sázení |
187,0 |
162,0 |
15% |
|
Hrubé výhry |
34,3 |
34,1 |
0% |
|
Loterie |
1,8 |
1,7 |
3% |
|
Sportovní sázení |
32,5 |
32,4 |
0% |
|
EBITDA |
7,5 |
9,4 |
-21% |
|
Loterie |
0,1 |
0,0 |
- |
|
Sportovní sázení |
7,4 |
9,4 |
-22% |
Zdroj: Fortuna, J&T Banka



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
