Pro rok 2005 si Komise vytyčila několik prioritních a strategických úkolů. Kromě spolupráce při tvorbě návrhů novelizace klíčových zákonů o podnikání na kapitálovém trhu a zákona o kolektivním investování, přípravy na integraci dozoru a osvěty veřejnosti, jde dále o
-
úpravu režimu zprostředkovatelů na finančním trhu,
-
aktualizaci politiky vynucování a dozoru,
-
standardizaci vypořádání a evidence cenných papírů,
-
kultivaci prostředí pro emisní aktivity,
-
podporu domácích institucionálních investorů a
-
rozvoj konceptu regulace na základě hodnocení rizik.
K 1. lednu 2006 by mělo dojít ke vzniku nové instituce, Komise pro finanční trh, dozorující kromě subjektů kapitálového trhu rovněž penzijní fondy a pojišťovny. Spojila by se tak rozsáhlá agenda Úřadu státního dozoru v pojišťovnictví a penzijním připojištění Ministerstva financí ČR s dosavadní agendou Komise pro cenné papíry. Záměrem je, že dojde ke zpřehlednění systému regulace a dozoru v ČR, sjednocení požadavků na dozorované subjekty a vytvoření předpokladů pro efektivnější dozorování trhu.
Novelu čekají dva zákony, a to zákon o podnikání na kapitálovém trhu, jejímž cílem je především odstranění nedostatků, a to zvláště v oblasti implementace ustanovení o prospektu, oblasti veřejné nabídky a problematiky centrálního depozitáře a zákona o kolektivním investování, která bude zaměřena na rozšíření možnosti nabízení dalších produktů (nemovitostní fondy, fondy kvalifikovaných investorů apod.). Komise bude i nadále připravované právní předpisy konzultovat s profesionální veřejností nejen formou veřejné diskuze.
Úkoly a aktivity Komise se řídí především naplněním tří hlavních statutárních cílů, kterými jsou:
-
ochrana investorů a posílení důvěry v kapitálový trh
-
rozvoj kapitálového trhu
-
osvěta a vzdělávání
Plné znění materiálu „Zaměření činnosti Komise pro cenné papíry v roce 2005“ je možné najít na webových stránkách Komise.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
