NWR reportovalo dnes ráno čísla za 1Q15. Ve srovnání s naší projekcí jsou reportovaná čísla lepší. NWR potvrdilo cíl na těžbuv tomto roce. Zároveň společnost oznámila v 1Q15 další pokles hotovosti.
Vedení potvrdilo cíl na 7,5-8,0mt uhlí ročně. CAPEX by měly být v intervalu 30-40 mil. EUR a jednotkové náklady 65 EUR/t.
Tempo těžby bylo v 1Q15 ve srovnání s cílem nižší a předpokládáme, že při potvrzeném výhledu bude NWR ve zbývajících kvartálech těžit větší objem. To bude mít vliv na pokles jednotkových nákladů, které v 1Q15 dosáhly 71 EUR/t a jsou vyšší než roční cíl. CAPEX v 1Q15 dosáhly 14,5 mil. EUR, to naznačuje pokles v dalších čtvrtletích.
Tržby jsou bez překvapení, EBITDA dosáhla -2,4 mil. EUR (+9,9 mil. EUR v 1Q14) a je lepší než náš odhad (-13,6 mil. EUR), když společnost oznámila nižší provozní náklady. Jednotkové náklady činily 71 EUR/t a jsou nižší naše očekávání 72,7 EUR/t. Na finanční úrovni NWR reportovalo nehotovostní zisk +49 mil. EUR a č. zisk dosáhl +25,7 mil. EUR (-26,6 mil. EUR před rokem), což je podstatně lepší než náš odhad (-34,6 mil. EUR).
Za 1Q15 poklesla NWR hotovost o 43,9 mil. EUR na 84,1 mil. EUR (128 mil. EUR na konci 2014). My jsme čekali pokles o 25 mil. EUR. Za poklesem jsou vidět vyšší CAPEX, které by ale měly v následujících kvartálech klesnout, a nárůst pracovního kapitálu.
Čísla jsou ve srovnání s naším odhadem pozitivním překvapením. Nižší jsou zejména provozní náklady. Na investory může negativně působit další pokles hotovostní pozice.
|
tis. EUR |
1Q15 |
1Q14 |
r/r |
J&T |
rozdíl |
|
Tržby |
135 249 |
172 535 |
-21,6% |
136 807 |
-1,1% |
|
EBITDA |
-2 416 |
9 858 |
-124,5% |
-13 599 |
-82,2% |
|
EBITDA marže |
-1,8% |
5,7% |
-7,5% |
-9,9% |
8,2% |
|
EBIT |
-13 298 |
-10 278 |
29,4% |
-25 628 |
-48,1% |
|
EBIT marže |
-9,8% |
-6,0% |
-3,9% |
-18,7% |
8,9% |
|
Č. zisk |
25 676 |
-26 664 |
-196,3% |
-34 628 |
-174,1% |
Zdroj: NWR, J&T Banka



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
