Na včerejším konferenčním hovoru zaznělo, že NWR dále přísně kontroluje náklady a očekává další pokles administrativních nákladů (-25 % r/r v 1Q15). Polský projekt Debiensko považuje NWR za strategický, nicméně v nejbližším horizontu nedoje k žádné investici do tohoto dolu. V následujících kvartálech, hlavně v 2H15, by mělo dojít ke zvýšení těžby, aby NWR splnilo celoroční cíl (7,5-8,0mt). CAPEX v 1Q15 (14,5 mil. EUR) znamenají prakticky polovinu z ročního rozpočtu, ale společnost potvrdila roční cíl (30-40 mil. EUR). A v následujících čtvrtletích se dá čekat jejich pokles. NWR si také za cíl dalo snížení zásob (875kt, 668kt na konci 2014) tak, aby stav na konci roku byl minimálně stejný jako v 2014. Společnost by ráda měla na konci tohoto roku stejnou hotovostní pozici jako v 2014 (128 mil. EUR, v 1Q15 84,1 mil. EUR).
Plánovaný prodej zásob a očekávaný pokles CAPEX pozitivně ovlivní hotovost. Pozitivní je snaha dále snižovat náklady, ale informace považujeme za neutrální. Je třeba připomenout, že tržní prostředí je velmi složité. Cena koksovatelného uhlí klesla od začátku roku o téměř 25 %. A výhled není nejlepší. Nadále budeme sledovat hlavně saldo hotovosti. Pokud by došlo k dalšímu poklesu až pod kovenant (podmínka dluhopisu, 40 mil. EUR), muselo by NWR splatit své závazky.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
