V praxi jde o pokračování již zahájené výplaty, která musela být v roce 2003 přerušena, neboť tehdejší správce konkursní podstaty odvolal jeho předchůdcem poskytnuté podklady pro výplatu a označil je za nesprávné. Až do nedávného rozhodnutí soudu v Hradci Králové, který zrušil svá dřívější rozhodnutí a potvrdil ve funkci původního konkursního správce, nemohl Garanční fond ve výplatách pokračovat, protože neměl k dispozici průkazné podklady.
Tato situace se na začátku roku změnila. Staronový konkursní správce předal Fondu aktualizované údaje o výši nevydaného zákaznického majetku, které jsou nezbytné pro výpočet nároků na náhrady. Definitivní výpočet náhrad přesto nebude možné provést dříve, než budou pravomocně ukončeny všechny soudní spory o náhrady a jejich výpočet. Také trestní řízení vedené ve věci KTP, v němž státní zástupce navrhuje, aby zákaznický majetek propadl státu, by mohlo dodatečně výpočet náhrad změnit.
Garanční fond proto nyní vyplatí zálohy na náhrady vypočtené jako součet zákaznického majetku, který nemohl být vydán a jehož výši potvrdil Fondu konkursní správce, po zohlednění vedených soudních sporů. Jde zejména o akcie společnosti Médeia Bohemia, které bývalý obchodník v rozporu se zákonem a nařízeními Komise pro cenné papíry až do prohlášení konkursu nepřevedl na účty klientů ve Středisku cenných papírů.
Zálohy na náhrady budou klientům vypláceny v pobočkové síti České spořitelny. Každý klient bude nejprve písemně vyrozuměn o výši zálohy a přesném termínu, odkdy je možné si peníze vyzvednout. K převzetí zálohy bude možné využít kteroukoli pobočku České spořitelny, bez ohledu na trvalé bydliště klienta.
Zdroj: Tisková zpráva Garančního fondu obchodníků s cennými papíry



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
