Nový management přikročil k velmi překvapivému kroku a pozastavil výplaty dividendy. V současnosti probíhá revize, v rámci které by mělo dojít k výraznému snížení dříve platného dividendového výplatního poměru v rozpětí 70-100 % ročních čistých konsolidovaných zisků. Do budoucna se tak akcionáři budou muset spokojit s mnohem nižšími dividendami, jenž budou dle našich odhadů pouze na úrovni 20-40 % čistých zisků.
Důvodem, proč dochází ke změně v dividendové politice je zvýšená potřeba financování investičních projektů, zejména pak nové IT platformy kvůli připravovanému rozšíření nabízených produktů Fortuny o služby online kasina. To by se také mělo stát jedním z hlavních pilířů dalšího růstu společnosti.
Velkým tématem je také chystané navýšení daní z kurzových sázek a loterie v České republice. V současné době platí jednotná daň na úrovni 20 % z hrubých výher vygenerovaných na českém trhu. Ministerstvo financí ČR chystá novelu, v rámci které by se tato daň měla od příštího roku zvýšit na 25 %. Je však možné, že během legislativního procesu ještě dojde k úpravám.
V našich odhadech jsme přikročili k navýšení objemu přijatých sázek v následujících letech, k čemuž nás vede mnohem silnější než původně očekávaný trend nárůstu zájmu sázkařů o online platformu Fortuny a nabízené live sázky. Na druhou stranu jsme snížili naše očekávání vývoje marží hrubých výher, což v kombinaci s predikovaným růstem daní, odpisů a provozních nákladů vyústilo v citelnější pokles kalkulovaných čistých zisků.
Po provedení potřebných úprav v parametrech našeho oceňovacího modelu jsme dospěli k dvanáctiměsíční cílové ceně jedné akcie Fortuny na úrovni 99 CZK. Jedná se pouze o 3% potenciální výnos oproti současné tržní ceně, a proto stanovujeme investiční doporučení na stupni „Držet. Titul však již nepovažujeme za vhodný pro defenzivně laděného klienta, a to kvůli očekávanému dlouhodobému poklesu dividendového výplatního poměru.
Kompletní analýza ke stažení
zde. (791,89 KB)



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
