Japonsko představuje pro investory v rámci ekonomik a akciových trhů srovnatelné velikosti určitý unikát – můžete zde totiž úspěšně investovat prakticky do libovolné třídy aktiv. Po dvaceti letech oslabujícího významu japonské ekonomiky jsme teď na prahu trvalého růstu, který bude mít význam nejen pro samotné Japonsko, ale i pro země daleko za jeho hranicemi.
Důvodem je měnící se geopolitická situace v Asii, která orientuje politické myšlení na potřeby růstu – růstu tady a teď. Současně s tím působí také cyklické síly způsobující, že velice nízká nezaměstnanost znamená vyšší příjmy domácností, což ve svém důsledku bude znamenat přechod od téměř generaci trvajícího deflačního myšlení k myšlení inflačnímu.
Pokles ceny ropy v tomto kontextu hraje důležitou úlohu. Přestože na jedné straně jeho zásluhou klesá index spotřebitelských cen, na straně druhé je velice pozitivní pro individuální i korporátní spotřebitele. Pro Japonsko, které musí dovážet všechna fosilní paliva, je to dobrá zpráva.
V nadcházejících čtvrtletích by se měl snížit podíl japonské vlády na hospodářském oživení. Japonská budoucnost je v rukou soukromého sektoru, ať už jde o jednotlivce, nebo o společnosti. Pouze málo lidí, zejména cizinců, si uvědomuje, zač vděčí japonské vládě při její snaze o prosazení lepšího systému řízení a vedení společnosti. A na lepší corporate governance opravdu hodně záleží, protože všeobecné zvýšení rentability vlastního kapitálu bude důvodem vyššího ocenění.
Závěrem mohu konstatovat, že se japonské základní ukazatele zlepšují a ocenění je velice příznivé. To přitahuje mnoho náhodných investorů, takže můžeme očekávat vzrušující budoucnost.
Zdroj: Fidelity Worldwide Investment



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
