Jako první obvykle přitáhnou pozornost investorů hrubá čísla srovnatelná s odhady. Právě ta analytiky pozitivně překvapila, když překonala očekávání, a to zejména na úrovni zisku na akcii, dosahujícího ve 2Q hodnoty 1,62 USD. Tímto výsledkem tak společnost dokázala předčit kvartální odhady zisku již po 18té v řadě, tentokrát o více než 18 %. Podobně tak tomu bylo u tržeb, které dosáhly úrovně 24,5 mld. USD a jejichž výhled byl pro rok 2015 potvrzen.
Mezi nejostřeji sledovaná čísla bývají již několik kvartálu tradičně náklady na vyvíjená letadla a zakázky pro ministerstvo obrany USA, které aktuálně generují 30 % tržeb. Jednou z významných nákladových položek v účetnictví Boeingu je model 787 Dreamliner. U něj se postupem času zvyšovaly náklady a 2Q nebylo výjimkou. Celkové náklady na 787 se již vyšplhaly na 27,7 mld. USD, přesto společnost očekává, že se tento model ještě v roce 2015 dostane ze záporného cash flow. Vysokou poptávku eviduje společnost po modelu 777 (více než 25 % tržeb a zisku společnosti), který je pro rok 2016 již v podstatě vyprodán a model 767 s novou 10 mld. USD objednávkou nezůstává příliš pozadu. To vlajková loď Boeingu, model 737, naopak vyhnala celkovou EBITDA marži na 12,1 %. Snad jedinou negativní zprávou je mírné snížení výhledu zisku na akcii v roce 2015 do pásma 7,7 – 7,9 USD. K této kosmetické úpravě donutily management nečekaně vyšší náklady na letadlový tanker KC-46A.
Pozitivně vnímáme obrat na úrovni operativního cash flow, který v prvním čtvrtletí zažil kvůli časovému nesouladu příjmů a výdajů poměrně strmý pád. V 2Q je to ale již jiný příběh a zejména na úrovni Free Cash flow lze vidět, že to management společnosti myslí se svým pro-investorským přístupem vážně. FCF totiž dosáhlo v 2Q hodnoty 2,6 mld. USD, což je v souladu s prohlášením CEO o navrácení přibližně 8 mld. USD (cca. 125 % FCF) v roce 2015 zpět do rukou investorů v podobě buybacku a dividend. S přihlédnutím k předcházejícím rokům lze růst cash flow očekávat i v 2H a to také díky faktu, že se model 787 zřejmě dostane do zelených čísel.
I přes přetrvávající problémy s vývojem nákladů u tankovacího letadla KC-46A a modelu 787 Dreamliner vnímáme výsledky Boeingu hlavně kvůli jeho síle na operativní úrovni pozitivně.
Celá analýza ke stažení ZDE (374,52 KB)