Pegas Nonwovens oznámí své výsledky za 2Q15 zítra ráno. Předpokládáme, že Pegas potvrdí cíl na tento rok, kdy by zisk EBITDA měl být v rozmezí 44,0–48,5 mil. EUR. Nicméně podle našich projekcí by to mělo být spíše blíže spodnímu konci uvedeného intervalu. V druhém kvartále prudce stouply ceny základních materiálů (polymery). To nicméně vzhledem k mechanismu přenesení cen bude vidět v cenách finální produkce až v 3Q15. EBITDA klesne v meziročním srovnání o téměř 10 % na 8,9 mil. EUR. Důvodem je vyšší růst provozních nákladů. Náklady na materiál se zvýšily vzhledem k vyššímu objemu a cenám a personální náklady kvůli přecenění opčního akciového plánu. Zajímavé bude, jak ovlivní další čísla Pegasu mimořádná událost v Unipetrolu, který je jedním z důležitých dodavatelů a po výbuchu v Litvínovské chemičce nebude schopen dostát svým závazkům a dodávat materiál podle kontraktů.
|
tis. EUR |
J&T e2Q15 |
2Q14 |
r/r |
Kons. |
|
tržby |
58 500 |
52 586 |
11,2% |
57 190 |
|
EBITDA |
8 916 |
9 884 |
-9,8% |
9 200 |
|
marže |
15,2% |
18,8% |
-3,6pb |
16,1% |
|
EBIT |
5 076 |
6 187 |
-18,0% |
5 300 |
|
marže |
8,7% |
11,8% |
-3,1pb |
9,3% |
|
Čistý zisk |
2 129 |
4 997 |
-57,4% |
2 450 |
Zdroj: Pegas Nonwovens, J&T Banka



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
