Pivovary Lobkowicz Group zveřejní výsledky za první polovinu roku dnes po závěru obchodování. Podle původních informací měla být čísla zveřejněna ráno, nicméně i v minulosti společnost zveřejňovala výsledky spíše odpoledne.
Na úrovni tržeb očekáváme růst o 1,5 % r/r na 587 mil. Kč, na straně nákladů pak pokles o více jak 5 %, což je důsledek jednorázové negativní položky v minulém roce (odpis prodávaných pohledávek), která však byla kompenzována výnosem z prodeje v položce ostatní výnosy. Udržitelná EBITDA by měla dosáhnout 118 mil. Kč a EBITDA marže úrovně 20,1 %. Na úrovni čistého zisku by se společnost měla poprvé dostat do kladných čísel, což je dáno především výrazným poklesem finančních nákladů díky splacení akcionářských úvěrů z výnosu IPO v polovině minulého roku.
Samotná čísla by podle našeho názoru měla být spíše nevýrazná bez jakéhokoliv negativního či pozitivního dopadu pro akcie společnosti. Zajímavější bude sledovat případné komentáře k akvizici majoritního podílu ze strany generálního ředitele Zdeňka Radila. Termín pro vypořádání transakce (konec srpna) se již blíží, a pokud do zveřejnění výsledků nebude nic oznámeno, investoři mohou začít být nervózní, zda nakonec z celé transakce nesejde. Dalšími sledovanými tématy budou dosavadní vývoj hospodaření ve 3Q poté, co média a některé pivovary zmiňovaly rekordní tržby v průběhu července, a vývoj a další plány v oblasti exportu.
|
mil. Kč |
oček. 1H 15 |
1H 14 |
r/r |
|
Tržby |
587 |
578 |
1,5% |
|
EBIT |
23 |
29 |
-20,5% |
|
EBITDA (očištěná) |
118 |
121 |
-2,6% |
|
EBITDA marže |
20,1% |
21,0% |
- |
|
Čistý zisk |
20 |
-26 |
- |
Zdroj: PLG, J&T Banka



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
