Jde o index vytvořený z akcií největších německých burzovně obchodovaných společností, jako jsou například Bayer, Daimler či Allianz. A právě do této společnosti se nově dostane i Vonovia. Čím se společnost zabývá?
Vonovia je největším soukromým vlastníkem nemovitostí v Německu. Zaměřuje se především na pronájem obytných jednotek, jichž vlastní přes 370 tisíc. Do jejího nemovitostního portfolia dále patří například 1500 komerčních objektů či 50 tisíc garáží a parkovišť. Kromě vlastního pronájmu se firma zabývá i poskytováním správcovských služeb, v rámci kterých se v současnosti stará o 30 tisíc obytných jednotek.
Vývoj hospodaření firmy v uplynulých letech spolu s výhledem:
Výnosy Vonovia se rok od roku zvyšují, což by dle dat uvedených informační agenturou Bloomberg mělo pokračovat i v následujících letech. V průměru by tak tato položka měla posilovat o téměř 7 % ročně. Ještě citelnější růst je patrný na ziskových položkách a to ať už jde o zisk provozní či čistý.
Za zlepšujícím se hospodařením firmy stojí zejména postupné navyšování nájemného v kombinaci s akvizicemi konkurenčních společností. Nejnovějším akvizičním cílem se stala firma Südewo z června letošního roku, díky které si Vonovia rozšířila svou expozici na jihu Německa. Celkově je však jádro firmy stále tvořeno nemovitostmi v Berlíně a na západě země.
Cena akcií Vonovia posílila od roku 2013, kdy proběhla jejich emise na burzu, o 78 %, přičemž během prvních osmi měsíců letošního roku došlo k růstu o dalších 9 %. Dle analytického konsensu vydaného agenturou Bloomberg přitom není růstovému trendu ještě konec. Hlavním faktorem, jenž dále ovlivní vývoj cen akcií, bude zejména budoucí pohyb cen nemovitostí.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
