Komerční banka reportovala za 3Q 2015 čistý zisk ve výši 3 245 mil. Kč, což je mírně nad naší projekcí a lehce pod konsensem trhu. Struktura jednotlivých nákladů a výnosů je bez výraznějších překvapení. Čisté úrokové výnosy meziročně poklesly o 2 %, když rychlý růst úvěrů (+8 % r/r) je nadále tlumen poklesem úrokové marže, která dosáhla za prvních 9 měsíců roku 2,47 % (oproti 2,62 % za stejné období minulého roku). Provozní náklady byly meziročně nižší o 2 % zásluhou poklesu počtu zaměstnanců a úspor napříč všemi oblastmi. Celkově za prvních 9 měsíců roku vzrostly náklady o 4 % r/r, což je výhradně důsledek platby (409 mil. Kč) do nově vzniklého fondu na záchranu bank. Bez této položky by byly provozní náklady nižší o 0,4 %. Opravné položky dosáhly 324 mil. Kč, což je stále extrémně nízká úroveň, nicméně očekávání trhu bylo ještě o něco pozitivnější.
Celkově jsou pro nás výsledky neutrální. Oživení české ekonomiky se již začalo projevovat především ve formě zrychlení růstu úvěrů, a to nejen úvěrů na bydlení, ale také korporátních úvěrů. Za celý rok management očekává stagnaci čistého zisku. Podle dosavadních výsledků by společnost měla tento výhled bez problémů splnit a za celý rok zaznamenat růst zisku o nízké jednotky procent. Další informace včetně případných úprav celoročního výhledu lze očekávat v rámci konferenčního hovoru, který banka pořádá dnes od 14:00 SEČ.
|
Kons., IFRS (mil. Kč) |
3Q 2015 |
3Q 2014 |
r/r |
Oček. J&T |
Konsensus |
|
Provozní výnosy |
7 429 |
7 588 |
-2% |
7 442 |
7 425 |
|
Čistý úrokový výnos |
5 108 |
5 185 |
-2% |
5 147 |
5 109 |
|
Poplatky & provize |
1 708 |
1 733 |
-1% |
1 680 |
1 707 |
|
Ostatní výnosy |
613 |
670 |
-9% |
615 |
608 |
|
Provozní náklady |
-3 193 |
-3 254 |
-2% |
-3 258 |
-3 238 |
|
Provozní zisk |
4 236 |
4 334 |
-2% |
4 184 |
4 187 |
|
Opravné položky |
-324 |
-305 |
6% |
-225 |
-180 |
|
Čistý zisk |
3 245 |
3 257 |
-1% |
3 201 |
3 316 |
Zdroj: KB, J&T Banka



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
