Erste Group zítra oznámí výsledky za 3Q 2015. Na úrovni čistého zisku očekáváme výsledek 218 mil. EUR. Úrokové výnosy by měly být meziročně nižší o 1 % na úrovni 1 110 mil. EUR (beze změny q/q). Čistá úroková marže se již postupně stabilizuje, meziročně je však stále níže (oček. 2,60 % oproti 2,68 % ve 3Q 2014), což kompenzuje růst objemu úvěrového portfolia (oček. +3 % r/r). Výnosy z poplatků a provizí by měly být relativně stabilní r/r. Celkově provozní výnosy by pak měly dosáhnout 1 703 mil. EUR (+0,4 % r/r). Provozní náklady by měly být mírně nižší q/q, meziroční růst o 7 % je pak dán nízkou srovnávací základnou ve 3Q 2014. Opravné položky očekáváme stále na nízké úrovni, k čemuž přispívá růst ekonomiky a pokles podílu nesplácených úvěrů na většině klíčových trhů. Ostatní náklady a výnosy budou zahrnovat náklady na konverzi úvěrů ve švýcarských francích v Chorvatsku ve výši 149 mil. EUR.
Celkově by třetí kvartál měl navázat na solidní výkonnost v první polovině roku. Po výsledcích za 2Q management snížil celoroční výhled rizikových nákladů na 0,9 – 1,1 mld. EUR. Pokud se potvrdí naše očekávání pro 3Q, je možné, že management tento výhled opět posune směrem dolů. Ohledně provozního zisku očekáváme potvrzení dosavadního celoročního výhledu (pokles o přibližně 5 %). Z našeho pohledu je zlepšení ziskovosti v posledních kvartálech již v ceně akcií zaceněno a výsledky by neměly přinést výraznější impulz pro cenu akcií.
|
Kons., IFRS (mil. EUR) |
e 3Q15 |
3Q14 |
r/r |
|
Čisté úrokové výnosy |
1 110 |
1 126 |
-1% |
|
Poplatky a provize |
463 |
466 |
-1% |
|
Ostatní výnosy |
130 |
104 |
25% |
|
Provozní výnosy |
1 703 |
1 696 |
0% |
|
Provozní náklady |
-945 |
-887 |
7% |
|
Provozní zisk |
758 |
809 |
-6% |
|
Opravné položky |
-210 |
-879 |
-76% |
|
Ostatní náklady a výnosy |
-185 |
-344 |
-46% |
|
Čistý zisk |
218 |
-554 |
- |
Zdroj: Erste, J&T Banka



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
