Pegas dnes ráno oznámil výsledky za 3Q15. Čísla zklamala a podstatně zaostala za odhady. Cíl na celoroční zisk EBITDA byl potvrzen na spodní hranici původního rozpětí.
Tržby byly v souladu s odhadem trhu, nicméně ostatní linky jsou hluboko pod očekáváním. Hlavním rozdílem proti naší projekci jsou náklady na materiál, kdy jsme čekali o 8,2 % nižší číslo. Negativní je také přehodnocení opčního programu (položka nehotovostního charakteru), když za 3Q15 Pegas zaúčtoval 1,0 mil. EUR, zatímco my jsme čekali -0,6 mil. EUR. EBITDA tak dosáhla 8,2 mil. EUR (-31,4 % r/r), což je o 25,4 pod konsensem. Na finanční úrovni je vyšší než námi očekávaná ztráta z kurzových rozdílů (-1,5 mil. EUR, J&T -0,7 mil. EUR) a obsluha dluhu (-2,2 mil. EUR, J&T -1,9 mil. EUR). Slabší EBITDA (provoz) a zmíněné finanční náklady jsou za poklesem č. zisku na +0,5 mil. EUR (-94,3 % r/r).
Vedení Pegasu potvrdilo cíl na celoroční EBITDA 44-48,5 mil. EUR na spodním okraji uvedeného rozpětí. V 4Q15 by se měl pozitivně projevit mechanismus přenesení cen.
Zveřejněné výsledky jsou pro nás negativním překvapením zvláště na úrovni provozních nákladů (materiál). Dosažení celoročního je diskutabilní, a to i přes potvrzení tohoto cíle managementem. EBITDA za 9M15 dosáhla 29,7 mil. EUR, to znamená 67,6 % celoročního cíle (spodní okraj). Jeho splnění tak bude pro Pegas velkou výzvou.
Naše doporučení a cílovou cenu dáváme do revize.
|
tis. EUR |
3Q15 |
3Q14 |
r/r |
cons. |
J&T |
|
Tržby |
57 967 |
60 371 |
-4,0% |
56 030 |
56 100 |
|
EBITDA |
8 173 |
11 914 |
-31,4% |
9 860 |
10 950 |
|
marže |
14,1% |
19,7% |
-5,6pb |
17,6% |
19,5% |
|
EBIT |
4 153 |
8 161 |
-49,1% |
5 940 |
7 050 |
|
marže |
7,2% |
13,5% |
-6,4pb |
10,6% |
12,6% |
|
Čistý zisk |
507 |
8 925 |
-94,3% |
3 030 |
3 584 |
Zdroj: Pegas, J&T Banka



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
