Kvůli velmi nepříznivým tržním podmínkám a navzdory restrukturalizaci spaluje NWR hotovost. Tato situace může trvat i několik let. Navíc, v tomto roce bude muset refinancovat super seniorní kreditní linku (35 mil. EUR). S největší pravděpodobností bude nezbytné zavřít doly Paskov a Lazy (2017). A personální náklady se odhadují na 85-100 mil. EUR. Odhady cen pro koksovatelné uhlí jsou na příští dva roky 81 EUR/t (letos 93 EUR/t). Dále by podle NWR mohly ceny dosáhnout 99 EUR/t (2018) 107 EUR/t (2019) a 108 EUR/t (2020). EBITDA by měla být v následujících letech záporná, -51 mil. EUR (2016), -60 mil. EUR (2017). Od r. 2018 pak +36 mil. EUR, +40 mil. EUR (2019) a +16 mil. EUR (2020). Vzhledem k poklesu cen uhlí by mělo dojít k poklesu vytěžitelných rezerv.
Na velmi složitou situaci v NWR upozorňujeme několik měsíců. Dynamika vývoje cen je negativní, což potvrzuje tiskové prohlášení. Po proběhlé restrukturalizaci v 2014 bude nutné dojít k nějaké další dohodě s věřiteli a akcionáři NWR. Investici do NWR nedoporučujeme.



				
								
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					