Nejsledovanější zámořský index S&P 500 posílil o 1,7 % na 1922 bodů. Na evropské poklesy nenavázal ani technologický Nasdaq, ten vzrostl o 2,2 % na 4273 bodů.
V průběhu dnešního odpoledne budou zveřejněna významná makrodata z USA, konkrétně prosincové maloobchodní tržby a průmyslová produkce. Následně přijde na řadu index spotřebitelského sentimentu Michiganské univerzity.
ASIE
Vývoj obchodování v Číně
- Akciové trhy se propadly na tříletá minima
 - Ztrácely hlavně energetické a finanční tituly
 - Akcie bank poklesly po zveřejnění informací o zastavení přijímání akcií některých malých firem jako kolaterál pro poskytování úvěrů
 - Shanghai Composite se tak po poklesu o 20 % od svých prosincových maxim dostal oficiálně do medvědího trhu
 
 KORPORÁTNÍ UDÁLOSTI
Intel
- Zisk na akcii reportován 74c oproti odhadu 63c
 - Zdrojem negativního překvapení je pokles hrubé marže na 58 % oproti očekávání 61 %
 - Akcie tak v poobchodní fázi ztratily 4,9 % na 31,2 USD
 
Volkswagen
- Tržní podíl v Evropě klesl za rok 2015 na 24,8 % oproti dřívějším 25,5 %
 - Jedná se tak o první přerušení růstu tržního podílu od roku 2007
 - I přes snížení podílu na trhu společnost prodala nejvíce vozů od roku 2009
 
Vivendi
- Firma dokončila prodej výrobce počítačových her Activision Blizzard
 - Prodej zbývajícího 5,7% podílu firmě vynesl 1,1 mld. USD
 - Krátce po otevření burz titul stagnuje poblíž úrovní ze včerejšího závěru
 
Linde
- Analytici UBS zvýšili investiční doporučení na „neutrální“ z „prodat“
 - Akcie Linde přidávají 0,2 % na 124,8 EUR
 
Kompetní komentář ke stažení 
 ZDE (404,17 KB) 



				
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					