Dnes budou reportována významná makrodata jak z Evropy tak i z USA. Půjde o sledované indexy PMI. V Německu dojde k jejich zveřejnění v 9:30, za celou eurozónu následně v 10:00 a nakonec v USA v 15:45. V zámoří budou v 16:00 reportovány také předstihové ukazatele za prosinec.
EVROPA
ECB
- Současných inflačních prognóz nebude kvůli propadům cen komodit a zpomalení čínské ekonomiky dosaženo
 - V březnu dojde k jejich aktualizaci s tím, že budou představeny i další nástroje, jak inflaci povzbudit
 - Pravděpodobně dojde k dalšímu snížení depozitních sazeb a úpravě programu kvantitativního uvolňování
 - Do té doby bude trh pouze spekulovat o tom, jak výrazná další intervence bude
 - Začíná se mluvit i o kontroverzních krocích, jako je například přímý odkup akcií na trhu
 - Další zasedání Rady guvernérů je naplánováno na 10. března
 
ASIE
Čína
- Index Shanghai Composite připsal 1,3 % na 2917 bodů
 - Dařilo se zejména komoditním titulům, které těžily z opětovného růstu cen základních surovin, zejména pak ropy
 - Čínský prezident navíc naznačil další intervence na akciovém trhu
 - Vládní fondy budou nejspíše dál nakupovat akcie významných čínských společností
 
KORPORÁTNÍ UDÁLOSTI
Starbucks
- Za uplynulé čtvrtletí bylo dosaženo 5,37 mld. USD na výnosech, což prakticky naplnilo analytická očekávání
 - Čistý zisk s 46c také naplnil odhady
 - Management nicméně zveřejnil výhled na další kvartál, který přinesl mírné zklamání
 - Akcie firmy tak v poobchodní fázi vymazala své intradenní téměř 4% zisky
 
Kompletní komentář ke stažení 
 zde. (346,49 KB)



				
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					