Z Korporátních zpráv stojí za zmínku kvartální výsledky společnosti Microsoft (+4,9 %), které překonaly předpoklady analytiků na úrovni tržeb i čistého zisku. Očekávají, že Čína, Rusko, Japonsko a Brazílie budou v letošním roce „obtížnými“ trhy. Pro investory však byla zásadní informace, že jejich cloudová divize roste meziročně tempem 140 %. Naopak Amazon (-8,80 %) reaguje na oznámené výsledky poklesem. Zisk na akcii byl horší, než analytici předpokládali, tržby byly in line s očekáváním. Amazon opět zrychluje investice za účelem rychlejších dodávek a expanze cloudu.
Pozitivní sentiment rovněž udržují makrodata z USA. Dnes byl reportován HDP za 4Q, který se prakticky shodoval s predikovanými hodnotami, což u flash dat nebývá příliš časté. Za poklesem růstu HDP oproti předchozímu kvartálu stojí zejména slabší export (vliv silného dolaru), negativně působí také pokles stavu zásob. Tahounem naopak zůstává spotřeba domácností, která vzrostla o 2,2 % (odhad +1,8 %). Během letošního roku by US ekonomika měla vzrůst znovu o 2,4 % a je zjevné, že to budou muset být znovu domácnosti, kdo se o tento růst postará. Vzhledem k poklesu nezaměstnanosti a růstu disponibilních příjmů to není nereálné.
Index DAX (+1,33 %), FTSE 100 (+1,70 %), CAC 40 (+1,44 %) a DJ Euro Stoxx 50 (+1,53%) si v tuto chvíli udržují denní zisky. Už v pondělí brzy ráno bude reportován index PMI v průmyslu, který má potenciál výrazněji ovlivnit otevření evropských burz. V příštím týdnu se bude nejspíše řešit vliv nadcházejícího týdenního svátku v Číně (oslavy čínského nového roku) na finanční trhy. Z technického hlediska se vytváří prostor pro změnu trendu a další růst akciových trhů.



				
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					