Maloobchodní tržby (bez prodejů aut) v březnu meziročně vzrostly o 5,1 %, což lehce zaostalo za očekáváním (6 %). Sezonně očištěné tržby meziměsíčně stagnovaly a meziročně byly vyšší o 4,3 %. Neočištěné výsledky ovlivnily kalendářní vlivy (negativně -1 pracovní den; pozitivně velikonoční svátky). Po odhlédnutí od kalendářních vlivů data ukázala sílu spotřebitelské poptávky, která se stala hlavním motorem růstu české ekonomiky. Vyšší růst potravin (+ 7 % r/r) odrážel dopad Velikonoc, které letos byly v březnu, vloni naopak v dubnu. Ale i nepotravinářské zboží (+3 %) solidně rostlo, prodeje pohonných hmot dokonce o 8 %. I přes negativní kalendářní vlivy pokračoval v solidním tempu prodej aut (+5 % r/r) a maloobchodní tržby včetně moto segmentu vzrostly o 5 %.
V letošním roce očekáváme průměrný růst maloobchodních tržeb kolem 6 %.



				
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					