...modelů 206 a Picasso přinutily společnost snížit produkci, aby zredukovala počet neprodaných automobilů.
Provozní zisk (EBIT) klesl na 1,94 mld. EUR, což představuje marži ve výši 3,4 procenta, ve srovnání s 4,5 procenta ve shodném období před rokem. Vykázaná hodnota je pod odhady společnosti z 27. října i odhady trhu.
Výši čistého zisku společnost neoznámila.
V západní Evropě se prodeje společnosti snížily ve čtvrtém čtvrtletí o 5,5 procenta na 597 500 jednotek, ve srovnání s 2,9% poklesem celkové poptávky na evropském trhu. Společnost v říjnu zredukovala svůj výhled ziskové marže na zhruba 4 procenta z původně očekávaných 4-4,5 procenta.
Analytici předpokládali, že firma vykáže provozní zisk ve výši 2,1 mld. EUR, což znamená marži na úrovni 3,7 procenta.
Prodeje vozů Picasso klesly na 185 000 z 220 000 před rokem, zatímco prodeje vozů Peugeot 206 oslabily na 673 000 z 800 000 v roce 2004.
Hospodaření firmy bylo také negativně ovlivněno klesajícím ziskem v divizi autodílů. Společnost Faurecia Sa, jejíž 71 % vlastní automobilka Peugeot, a která je současně druhým největším evropským výrobcem autodílů, 19. prosince oznámila pokles provozní marže za druhé pololetí na 1,7-2 procenta z 3,5 procenta před rokem, když ceny plastů a oceli vzrostly a automobilky snížily svoji produkci.
Výkonný ředitel automobilky Jean-Martin Folz spoléhá na Jižní Ameriku, východní Evropu a Čínu, které by měly v nadcházejících letech oživit prodeje společnosti.
Celosvětové prodeje firmy vzrostly v roce 2005 o 0,4 procenta na 3,39 milionu jednotek díky poptávce v Číně a Brazílii. V roce 2004 se globální prodeje společnosti zvýšily o 2,7 procenta.