Zatímco ceny ostatních akcií zažívaly od počátku roku 2006 poměrně silný růst,zůstával kurz Erste Bank pod tlakem syceným obavami z financování nákupu rumunské banky BCR.Trvalo to sice ještě několik dní po zveřejnění ceny akvizice,než se vytratily i poslední zbytky pochybností kolem její výhodnosti i zvoleného způsobu krytí,když všem takovým jednoznačně dává sbohem dění v tomto týdnu.Akcie Erste Bank si svůj návrat atraktivity užívají maximální měrou,již čtvrtý den v řadě překonávají svým zhodnocením celé procento a stávají se tak zcela bezkonkurenční hvězdou pražské burzy v tomto týdnu.Aktuální pohled na čísla z vídeňského parketu představuje novou rekordní cenovou úroveň blížící se již do těsné blízkosti hranice 50 EUR za akcii.Včera jsme překročily 48 EUR,dnes padla i meta 49 EUR a titul přitom ani zdaleka nevypadá na brzké vyčerpání.Na domácím trhu lze také pozorovat obnovený zájem,jenž je však stále veden opatrností a možná předčasným uzavíráním ziskových pozic.Cena Erste Bank se ale pomalu chystá na zlomení 1400 Kč za akcii a svým čtvrtečním posílením o 0,95 % resp. 1,04 % (nová emise) zakončila zatím „pouze“ na 1382 Kč (1359 Kč).Naprosto opačná nálada pak dnes opanovala ČEZ,jehož akcie se musely naopak sklonit před výraznou vlnou výprodejů,které nepomáhaly ani pozitivní výhledy některých zahraničních bank.ČEZ si tak prošel ztrátami až k úrovni 795 Kč,aby pak přece jen našel podporu kupců,pro které byl pod úrovní 800 Kč opět zajímavý.Tomu odpovídá i zavírací cena,která se udržela právě na 800,40 Kč s denním poklesem o 1,82 %.Slabší dny si stále vybírá Český Telecom s – 0,29 % a cenou 518,50 Kč a dnes také akcie CME,jejichž cena klesla o 0,76 % na 1444 Kč.Vynikající Erste doplnily kvalitním výkonem ještě Orco a Zentiva,když se Orco posunulo na 2261 Kč (+1,34 %) a Zentiva o 0,77 % výše,na 1176



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
