Dlouho očekávaná privatizace Aera Vodochody pokročila do další fáze. Privatizační komise vybrala užší pole soutěžících. Do dalšího kola postoupilo PPF společně s J&T, Benson RPG za zády s Eichlerem a Bakalou, Český letecký průmysl a Aero Kilcullen Consortium. Tak jak tomu bývá ve většině privatizačních kláních, ti neúspěšní se proti výsledkům ohradili. Dnes přispěchala jako první finanční skupina Penta, která argumentuje “fiktivními” miliardami, které by dostala vláda navíc, pokud by se privatizace účastnilo více firem. Odkazuje se tak na své minulé privatizace na Slovensku (letiště Bratislava, Košice). Tento argument zatím mírně plave na vodě, protože i přes vyřazení několika firem, je stále konkurence mimořádná a obavy o nabídnuté ceny tedy nejsou na místě. Navíc fakt, že vyšponování ceny více zájemci přenese větší benefity České republiky také logicky neobstojí. Vláda totiž zjevně nehodlá vyinkasovat nejvyšší částku, ale zaměřuje se na dlouhodobý rozvoj a alespoň částečné pokrytí zaměstnanosti v sektoru. Nabídky finančníků sice přilepší státnímu rozpočtu, ale potenciálně hrozí varianta prodeje podniku dále za nižší cenu dále a rekonstrukce letiště pro nízkonákladové aerolinky. Což však nebyl plán Penty a proto její vyřazení z tohoto pohledu překvapilo. Plán na restrukturalizaci podniku, navýšení kapitálu o 10 mld. Kč a zejména na vývoj a výrobu leteckých komponentů i letadel dle byl dle našeho názoru konkurenceschopný. Škoda, že privatizační komise k důvodům vyřazení zůstala skoupá. I přesto toto první zúžení dále očekáváme nabídnutou cenu vyšší než vládou očekávaných 5 mld. Kč.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
