...General Motors Corp. (GM) včera oznámila, že její ztráta za rok 2005 byla o 2 mld. USD vyšší, než společnost původně oznámila, v důsledku nákladů spojených s redukcí počtu dělníků, finanční divizí General Motors Acceptance Corp. a úpadkem bývalé divize firmy Delphi Corp.
Společnost také uvedla, že oddálí odevzdání své výroční zprávy za rok 2005, když chybně zaúčtovala cash flow ze své divize GMAC, ale hodlá tuto zprávu odevzdat ještě tento měsíc. Společnost se současně chystá zrevidovat své finanční výsledky za období 2000-2004.
Masivní ztráta za rok 2005, která je po revizi vyčíslena na celkových 10,6 mld. USD, představuje bezmála 85 procent současné tržní hodnoty této přední americké automobilky.
V rámci revize společnost uvedla, že si náklady na uzavření továren a propuštění pracovníků vyžádají 1,7 mld. USD namísto původně předpokládaných 1,4 mld. USD.
Nově oznámená ztráta vyústila ve ztrátu 18,69 USD na akcii, když původně společnost za loňský rok reportovala ztrátu 8,6 mld. USD/15,13 USD na akcii.
Za loňský rok automobilka prodala celosvětově 9,2 milionu vozů, což představuje druhý největší objem prodejů v její historii. Ztráta prodejů na severoamerickém trhu ovšem vymazala nárůst na trzích v Evropě, Asii, Latinské Americe, Africe a Středním východě. Podíl automobilky na celosvětovém trhu klesl na 14,2 procenta z 14,4 procenta v roce 2004.
Akcie GM včera posílily o 3,35 % na 22,22 USD, v poobchodní fázi ztratily 1,89 % na 21,80 USD.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
