...Renault SA a Nissan Motor uklidnil detroitský automobilový svět, když oznámil, že společnosti nemají zájem o převzetí světové automobilky General Motors (GM).
Carlos Ghosn současně učinil jedno ze svých nejdůležitějších prohlášení, v němž uvedl, že nemá zájem o vedení GM a je zavázán svou zodpovědností k firmám, které řídí.
Ještě před setkáním s generálním ředitelem General Motors Rickem Wagonerem pak Carlos Ghosn prohlásil, že jeho firmy neučinily nabídku na převzetí GM a nehodlají tak ani učinit. Podle jeho slov se společnosti nepokouší o jakékoli převzetí, pouze chtějí spolupracovat s dalšími lidmi.
Carlos Ghosn uvedl, že jedna věc je partnerství a druhá je sloučení. Podle vedoucích představitelů automobilek budou firmy vzájemně spolupracovat. Jako příklad Carlos Ghosn uvedl, že General Motors by mohl využít svých kapacit a začít vyrábět automobily Nissanu, čímž by Nissan nemusel stavět v USA další továrnu.
Někteří analytici kritizovali myšlenku rozšířené aliance s tím, že potenciální benefity z ní jsou nejisté a existuje i obava, že by se v důsledku uvedeného spojenectví mohla GM odvrátit od svého plánu na obrat současné situace.
Rick Wagooner však prohlásil, že pokud by v alianci neviděl naději, nezačal by o věci jednat.
Akcie GM končily páteční obchodování poklesem o 3 % na 27,47 USD a v poobchodní fázi oslabily o 0,29 % na 27,39 USD.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
